


A Cleanwashers -- klíma- és etikus márkakommunikáció egy független szakmai összefogás, amely 2020-ban azzal a céllal indult, hogy rámutasson a greenwashing problémájára. A kezdeményezés azóta kibővült: a csapat célja, hogy felhívják a figyelmet a kommunikáció szerepére az ökológiai válság kezeléséhez szükséges kulturális változásban.
Tanácsadóként vállalatok számára nyújtanak támogatást a fenntarthatóság, az ESG-kommunikáció és a zöld tematikájú üzenetek területén a marketingstratégiák, a vállalaton belüli és a lakosságnak szóló kampányok tiszta üzenetrendszerének kidolgozásában.
A Cleanwashers tagjai szerint egy új kommunikációs korszak kezdődik, amely már nem csupán a jólétről, hanem a valódi jól-létről szól, és ennek a szemléletnek a vállalati kultúrában is meg kell jelennie. A szakmai összefogás civil szervezeteket és az oktatási intézményeket támogat az etikus fenntarthatósági kommunikációval kapcsolatos ismeretek terjesztésében, előadások, szemléletformáló kampányok és workshopok keretében.
A Cleanwashers csapata:
Berta László - A Firehouse Reklámügynökség társalapítója, Reklámtörténet portál alapító tagja
Paul Ágnes - kommunikációs tanácsadó, az Organic Communications ügyvezetője
Bányai Klaudia - kommunikációs tanácsadó, az Organic Communications projektmenedzsere
Vér Balázs - A DeepInsight Reklámügynökség kreatív igazgatója
Virágh Miklós - A Kantar Media ügyvezetője, a GreenCat társalapítója