Ajánlás:
Az Ecosia, bár eredetileg egy internetes kereső, nemcsak a képernyőn nyújt zöld alternatívát, hanem abban is, hogyan működhetne etikusabban és hatékonyabban egy techcég – mindezt gyönyörű dizájnnal és erős társadalmi küldetéssel valósítja meg.
Leginkább a faültetési tevékenységéről híres a cég, azonban egyéb klímavédelmi kezdeményezésekben is részt vesz – ilyen például a napelemek telepítése, regeneratív mezőgazdasági projektek támogatása, vagy saját károsanyag-kibocsátásuk kompenzálása. Pénzügyi jelentésüket minden hónapban közzéteszik, amelyben kategóriákra bontva láthatjuk, mennyit költöttek működési költségekre, adókra, marketingre – és természetesen faültetésre. A szélsőséges átláthatóságot (angolul: radical transparency) gyakran kapcsolják az Ecosia működési elvéhez is.
Emellett olyan üzleti modellben dolgoznak, amelyben a cég nem fizet osztalékot és magát a vállalatot sem lehet felvásárolni. Ezzel az átláthatósággal a greenwashing (zöldre festés) ellen is fel kívánnak lépni – épp ezért minden egyes projektjükről részletesen beszámolnak: hol dolgoztak, mely helyi szervezetekkel, milyen módszerekkel, illetve mik voltak és lehetnek a legnagyobb kihívások.
Annyira sokan szeretnének az Ecosiánál dolgozni, hogy már állásinterjút kapni is nagyon nehéz náluk. Egy városi legenda szerint, ha el tudod érni, hogy az egyetemed vagy munkahelyed az Ecosiát használja alapértelmezett keresőként, akkor nyertél egy állásinterjút az Ecosiához. :)
Kritika:
Egyéb adatok: